Qlik-produkter
Användningsområden
Det finns många användningsområden och många olika roller i en organisation som använder och har stor nytta av ett bra beslutsstödsystem. Nedan hittar ni några exempel.
CRM-uppföljning
CRM – Customer Relation Management. Ett säljsystem innehåller mycket intressant data och det är ofta svårt att få fram de analyser man efterfrågar i systemet. Här kommer verktyg som Qlik in i bilden, just för att skapa bra analyser till säljare, säljchefer och andra roller i organisationen.
Intressanta analyser är ”pipeline”-analys, förändring av pipeline månad för månad, uppföljning av säljprocessen dvs vilka delar i säljprocessen är gjord och vilka saknas etc. Bra analyser och en bra säljprocess ger snart ett bra säljprognosvärde.
Ekonomiuppföljning
Med Qlik som komplement till ert affärssystem eller ekonomisystem har analys, rapportering och avstämning aldrig varit enklare. Som användare ställer du själv de frågor du vill ha svar på, får en överblick av nuläget samt möjlighet att analysera och följa trender på detaljnivå.
Med stöd för mobila klienter levererar Qlik data och analys direkt i mobiltelefonen eller på surfplattan så att användarna kan analysera och få svar på sina frågor även när de inte befinner sig på kontoret.