Välkommen till Qlear!

Nordens mest erfarna Qlikpartner!

Med 20 års erfarenhet av Qlik-lösningar både på offentlig sektor och privata sektor hjälper vi er att få ut kunskap om er verksamhet – till samtliga anställda.

Vill du spara tid i din organisation, ha bättre analyser, kunna erhålla en bild från olika datakällor, vill spara kostnader etc. - kontakta oss. Vi har säkert löst liknande exempel som det du söker.

Till senaste nyheterna

29 april 2024
Trust Pilot

SOVA analyserar Trustpilot-data i Qlik Sense

Via Trustpilots API-gränssnitt läser Sova ut samtliga aktuella och historiska omdömen från konsumenter och analyserar detta i Qlik Sense. Här kan de se det samlade omdömet (antal stjärnor) för hela kedjan under en viss period, alternativt för en eller flera utvalda butiker, och har även möjlighet att dyka ner i detaljerna för att se både konsumenternas kommentarer och butikernas respons. Då informationen även inkluderar ordernummer kan Trustpilot-data enkelt länkas till försäljningsdata, vilket såklart öppnar för än mer djupgående analys.

” Vi har alltid haft ett stort fokus på kundupplevelsen i våra butiker. Trustpilot har varit vårt verktyg för att få information från våra kunder sedan många år. Nyligen har vi kopplat på Qlik Sense för att enklare åskådliggöra Trustpilotdata. Att enkelt kunna sortera, filtrera och åskådliggöra Trustpilotdata i vår organisation hjälper oss mycket.”
Johan Forssman, VD, SOVA

Vad är Trustpilot?

Trustpilot är en nätbaserad omdömescommunity som för samman företag och konsumenter genom äkta feedback från kunder om köp- och serviceupplevelser. Företaget hjälper kunder att samla in omdömen för att de i sin tur lättare ska komma i kontakt med sina kunder, lösa problem och uppnå framgång genom att förbättra sina tjänster. Samtidigt ger man konsumenter tillgång till information om företag för att underlätta deras köpbeslut. Detta är enbart möjligt att uppnå med feedback från kunder.

På vår site använder vi cookies. Om du vill fortsätta antar vi att du accepterar detta.